Ochtendpaniek

Afgelopen paar dagen word ik anders wakker dan normaal. Namelijk voordat de wekker gaat. Het is een interessante ervaring.

1. Ik word wakker, heerlijk warm en zacht onder m’n deken.

2. Ik denk: ‘hee, de wekker is nog niet gegaan.’

3. Ik kijk op m’n telefoon hoe laat het is, en zie dat ik nog een paar minuten heb.

4. Ik denk: ‘wat werd ik heerlijk ontspannen wakker.’

5. Onmiddelijk ontketent zich een spervuur van dingen die ik nog niet gedaan heb, dingen die ik verkeerd gedaan heb, en dingen die verkeerd zullen gaan. Je zou er bijna je bed niet meer van uit komen.

6. M’n hart gaat sneller kloppen, en het zweet breekt me uit. Dat is dan WEL weer een stimulans om uit bed te komen.

Het grappige is dat dit eigenlijke al een vooruitgang is. Normaalgesproken word ik wakker van de wekker, en wordt de maalstroom van gepieker al direct ingezet. M’n douchetijd gebruik ik vervolgens altijd om lekker verder te denken over alle negativiteiten. Dat geeft zo’n fijn gevoel van controle.

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

