Oefenen vóór de wedstrijd…

Afgelopen weekend voelde ik me “de oude”. Op een positieve manier. De beren waren niet thuis. Ik voelde me ontspannen, zelfverzekerd en bovendien energiek. Ik weet niet precies hoe het kwam. Het begon eigenlijk vrijdag al een beetje. Ik voelde gewoon de giftige gedachten wegebben. Zaterdag was ik druk, dus ik dacht: zondag komt de terugslag. Ik reserveerde vast een plekje op de bank. Maar zelfs naar een klein rondje hardlopen voelde ik me zondag nog energiek genoeg om deel te nemen aan bevrijdingsdagfestiviteiten. Met mensenmassa’s, drukte, sociaal doen, en zelfs alcohol. Pas om 21 uur stortte ik in, en fietste ik snel naar huis.

Aan het eind van het weekend bedacht ik me dat dit eigenlijk een goed moment zou zijn geweest om te oefenen. Met een van de dingen van De Lijst. Positief denken, relativeren, mindfulness. Take your pick. Niet aan gedacht. Probleem is dat ik daar alleen aan denk als het slecht met me gaat, en dan lukt oefenen niet zo goed. Misschien heb ik vandaag nog een gaatje. Ik voel me eigenlijk nog steeds best wel oké!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

