Eén uitgestelde taak minder?

Ik ga zo beginnen met een taak die ik al een tijd uitstel. De taak heeft niet echt een deadline, de eventuele beloning komt dus pas laat.  Ik weet niet goed hoe ik de taak moet aanpakken, en verwacht eigenlijk geen beloning. De waarde van de taak is wel hoog, en misschien ook best wel plezierig. Maar ik heb ook allerlei andere taken op m’n lijst staan.

Het probleem zit hem dus in de verwachting dat ik de taak tot een goed einde kan brengen, in combinatie met allerlei andere taken op m’n lijstje.

Ik ga de taak verdelen in kleine subtaken. Daarnaast ga ik mezelf belonen wanneer het af is. Als het af is ga ik mezelf complimenten geven. Ik vraag me wel af of het echt werkt als je jezelf complimentjes geeft. Tenslotte sluit ik m’n mail af, en leg ik m’n mobiel weg om afleiding te voorkomen.

Stap 1: de benodigde mailtjes verzamelen.

Stap 2: de conceptversie herlezen.

Stap 3: bepalen welke vragen nog open staan.

Stap 4: bepalen waar ik die informatie vandaan zal halen.

Stap 5: indien nodig afspraken inplannen met mensen die informatie kunnen leveren.

Stap 6: informatie opzoeken.

Stap 7: informatie verwerken in de conceptversie.

Stap 8: vragen opstellen voor mensen aan wie ik informatie ga vragen.

Stap 9: resultaat opsturen naar betrokken collega.

Stap 10: mezelf complimenteren.

 

Ik zou willen zeggen dat het gelukt is. Maar dat is het niet.

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

