Waar het allemaal heen gaat

Als je niet weet waar je heen wil kun je je erg verloren voelen. Als je niet weet wat jij belangrijk vindt, word je geleefd door wat anderen belangrijk vinden. Je hebt daarom een innerlijk kompas nodig, en een idee van of je naar noord, zuid, oost of west wil. Het boek “De Reisgenoot” van Jorge Bucay legt met behulp van metaforen en verhalen uit waarom. Zijn boek is een oproep om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven en dus bewust keuzes te maken.

Maar hoe kom je er achter wat nou precies, of ongeveer, je richting is? Ik heb geen idee wat mijn richting is. Of mijn passie. Of mijn levensdoel. Of mijn talent. Of mijn roeping.

“Maar je weet vast meer dan niets.” Zei iemand laatst tegen me. Tegen wie ik jammerde over m’n verlorenheid.  Nou, ik weet wel iets, maar ik heb niet het idee dat het genoeg is. Als ik al eens iets weet trek ik het ook weer in twijfel: is het wel waardevol genoeg? Is het iets wat ik echt wil? Is het wel iets waar ik goed ik ben? Maargoed, je moet ergens beginnen. Komt ie. Ik wil graag iets maatschappelijk relevants doen, bij voorkeur voor het mileu. Ik zou ook graag de bankencrisis oplossen. ik vind het leuk om stukjes te schrijven over dingen die me iets doen. ik vind het leuk om te vergaderen. Ik vind het leuk om te dansen, en om te verkleden. Ik vind het leuk om zelfhulpboeken te lezen om er achter te komen hoe je je leven moet leiden. 

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

