Tijd heelt, maar verandert je niet echt

Meer dan een jaar lang heb ik niets meer geschreven hier. In de tussentijd is er voor m’n gevoel weinig veranderd. De tijd doet alleen z’n werk als je de tijd gebruikt. Tijd kan wonden helen maar ook wonden bewaren, alleen afgedekt met een dun laagje vernis. En de mechanismen om die wonden bedekt te houden, die zorgen alleen maar voor meer wonden. Ik heb nog steeds nare gedachten over mezelf, nog steeds weet ik niet goed wat ik wil met m’n leven, of de komende jaren.

Wel kreeg ik een nieuwe geliefde, een halve burn-out, en meer inzicht in mezelf. Ik heb veel gepraat, en natuurlijk ook veel gelezen. Aan de ene kant ben ik nieuwsgierig naar hoe ik in elkaar zit, naar hoe ik gevormd ben, naar m’n gedachten. Aan de andere kant wil ik graag moeilijke zaken uit de weg gaan. Om geen negatieve gevoelens over mezelf te hoeven hebben.

Ik ga verder met de tocht, uit de put, in de boom.

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

